Er der stadig behov for email marketing?
Det er da klart, at langt de fleste af os sender mails på dagligt plan, om det så er privat eller i erhvervssammenhænge, men så lang tid bruger vi jo heller ikke på de mails længere, når man tænker på, hvordan vi ellers kommunikerer digitalt nu om dage.
E-mailen var jo revolutionerende, fordi man kunne sende breve hjemmefra og vente på svar og modtage det samme sted, men det havde stadig den fejl, som man så det med almindeligt brev: man vidste ikke, hvornår der kom svar.
Derfor kommunikerer de fleste online via nogle chat-samtaler, hvor man med det samme kan se, hvem der er online, og man kan se, om ens beskeder er blevet læst eller ej, så man har en idé om, hvor langt i processen ens besked er noget.
Der ligger en uskreven regel i, at hvis man er online og har set den andens besked, så gør man svare vedkommende – ved mails kan man vente rigtig længe.
Selv på arbejdet har man interne kommunikations-systemer, der er tilpasset ens virksomhed, så man ikke behøver at gå glip af vigtigt, vedhæftet information i en mail-korrespondance, som man alligevel ikke kan finde senere igen.
Så er der stadig behov for at udføre email marketing?
Ja, det er der faktisk, for selvom vi mennesker ikke bruger så lang tid på at tjekke vores mails, som vi gjorde før i tiden, da vi kan få hurtigere respons på andre måder, så er det stadig den måde, at man holder kunderne ved ilden.
Det er her, at man fanger dem, giver dem en krog i at investere tid i ens virksomhed, hvor man kan sende de spændende nyhedsbreve, tilbud, blog-indlæg med videre, som man på samme måde ikke kan sende over chat-beskeder.
Så selvom emailen allerede er ved at blive lidt gammeldags, så er der noget hyggeligt ved at modtage noget relevant i ens indbakke.