Med et kursus i Indesign bliver du god til at lave magasiner
Det er slut med at lave magasiner ved at skrive den slags på skrivemaskiner eller for den sags skyld bruge gamle bogtrykkerkunstnerier for at ende med et fysisk produkt. Man starter digitalt.
Man behøver sådan set heller ikke skrive det ind i et skriveprogram og så fotokopiere flere eksemplarer ud og klipse dem sammen til udgivelse og runddeling.
Det kan da være, der er nogle, der gør det på den måde endnu, men hvis man vil være professionel med at lave magasiner, hvor man kan sætte det op flot grafisk med infobokse, bjælker, figurer, grafer, billeder og ikke mindst tekst, så gør man det i Indesign.
Faktisk forventes det fra mange udgivelser af, at man har erfaring med den slags, og hvis man ikke har det, så vil det klar være en fordel at tage på et kursus i programmet, så man er bedre stillet end andre, hvis man søger et job på et magasin.
Kurser i Indesign gør dig til mester i at lave magasiner
Indesign kan forekomme kaotisk ved første øjekast, men det er her, at man sammensætter alt det, som der i sidste ende skal udgøre det endelige magasin med sit færdige antal sider.
Grafikere byder ind med deres grafik, skribenterne sender deres tekster, og til sidst bliver der læst korrektur, og så retter man endeligt til – det sidste er specielt anvendeligt i programmet.
Således kan det godt være, at de respektive bidragsydere til magasiner arbejder i deres egne programmer, men det hele bliver samlet i Indesign.
Her får man et godt overblik over, hvordan det endelige resultat kommer til at se ud, og man kan printe nogle prøvesider, så man kan se, hvordan det vil se ud fysisk.
Så behøver man ikke bekymre sig, om alt vil spille, når man sender det til endeligt tryk i den fysisk verden, når man lavede det hele grafisk i Indesign.