Lad en professionel designer forestå dit logo design

10 April 2020
Astrid Pedersen

editorial

Er du i færd med at etablere dit nyoprettede firma i lokal området, og ønsker du dig et solidt forspring i konkurrencen om kunderne? Så bør du satse på en aggressiv branding strategi. Og til dette formål skal du bruge et firma logo.

Hvorfor betale for logo design?

Måske tænker du, at du og din virksomhed sikkert sagtens kan klare skærene uden et professionelt designet logo. Mange virksomheder – især de små af slagsen – vælger ikke at få designet et logo, men anvender i stedet blot virksomhedens navn i en generisk skrift type fra Microsoft Word. Dette kan dog ikke tilrådes, især ikke hvis du gerne vil brænde ordentligt igennem i kundernes bevidsthed.

Hvis du vælger denne nemme og billige løsning, risikerer du at drukne i mængden af virksomheder, som har samme idé. En enkelt og unikt firma logo har langt større gennemslags kraft end ”Tømrer & Snedker Firmaet John Andersen og Søn ApS” i Times New Roman eller lignende font. Derfor bør du vælge at lade en professionel grafiker eller grafisk designer formgive og fremstille dit logo, hvis du ønsker at skille dig ud.

Hvori består et godt logo design?

Et professionelt designet firma logo er kendetegnet derved, at det på én og samme tid er enkelt i sit udtryk og rummer en rig symbolik. Tænk blot på logoerne for henholdsvis Nike. McDonalds, Mercedes eller Apple. Disse stærke logoer er 100% synonyme med de virksomheder og produkter, de symboliserer. Og den eneste måde hvorpå et logo kan opnå en sådan betydning er gennem enkelthed og entydighed.

Derfor skal der en professionel designer til at skabe et holdbart logo design, som er frit for tvivlsom og flertydig symbolik, og som din virksomhed kan benytte i mange år.

Du kan læse mere, og få et godt tilbud på logo design, på https://www.logoshop.dk/