Få styr på din visuelle identitet

14 June 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Hvis du går og overvejer at starte din egen forretning, er det vigtigt at du også sætter tid og penge af til at få den rette visuelle identitet. Din visuelle identitet er dit visitkort udadtil og ofte det som nye potentielle kunder vurdere dig på. Det sker på et brøkdel af et sekund og derfor er det vigtigt at du har det helt rigtige logo. Køb logo hos en professionel grafiker og brug de nødvendige penge at få det helt rigtige. 

Det helt rigtige logo fortæller helt præcis hvad dit firma og du står for, samtidig med at det skal være enkelt. Samtidig skal det kunne bruges og huskes på så forskellige medier som en telefon og et kæmpe Billboard. Hvis du skulle være i tvivl så tænk på McDonalds gyldne buer, når du kører på motorvejen eller på Facebooks hvide f på en blå baggrund.

Få din grafiske designer til at samarbejde med din programmør og SEO ekspert

Mange laver den begynderfejl at de ikke får deres grafiske designer til at samarbejde med både programmør og en SEO ekspert. Når der skal laves en hjemmeside er det vigtigt at de 3 forskellige områder arbejder sammen. Det er vigtigt at have det rigtige logo og en god og overskuelig hjemmeside. Men det er lige så vigtigt, at der har været en SEO ekspert inden over, så den er lavet så Google og de andre søgemaskiner kan finde din hjemmeside og få det så højt op at dine kunder finder dig. 

Derfor er det også vigtigt at du f.eks. ikke få din veninde der har lavet et par hjemmesider eller et par logoer til at lave dette vigtige arbejde. Der skal ikke mange tabte kunder til før det har været dyrt at spare. Det er svært at gøre et godt førstehåndsindtryk anden gang.