Vælg den rette service leverandør når du skal sende pakke

22 April 2020
Astrid Pedersen

editorial

Når du som privat person eller som virksomhed står for at skulle foretage forsendelser, er det en god idé på forhånd at undersøge de tilgængelige muligheder. Der kan nemlig være stor forskel på de services som de enkelte operatører kan tilbyde. Og da staten ikke længere har monopol på at tilbyde forsendelses løsninger, er der rigtig mange forskellige muligheder at vælge imellem.

Hvilken leverandør af forsendelses løsninger skal jeg vælge?

Her til lands hedder de største aktører på markedet inden for fragt og forsendelse PostNord, DPD, DAO, GLS, Bring, DHL og UPS. Disse tilbyder hver især en lang række forskellige løsninger, som igen indeholder varierende tjenester – for eksempel ombringning, levering til udleverings sted (pakke shop eller pakke box) – og som selvfølgelig findes i flere forskellige pris lag.

Som virksomhed med et større antal forsendelser på årlig basis kan det selvsagt ikke betale sig at benytte de tilbud om enkelt forsendelse, som fortrinsvis tilbydes privat kunder. Her bør du kontakte et af selskaberne og forhøre dig om muligheden for at få oprettet en firmakunde profil, således at du formedelst et fast beløb kan sende et vist antal forsendelser hvert år.

Hos langt de fleste fragtfirmaer kan det sagtens lade sig gøre at få udarbejdet en sådan aftale på et grundlag som er fordelagtigt for dig som kunde, og hvor du kun betaler for de tjenester du selv ønsker. For eksempel vil det være en god idé at undersøge, om dine kunder foretrækker dør til dør omdeling, eller om den mere fleksible løsning med afhentning i pakkeshop – for eksempel i et supermarked, en kiosk eller på den lokale tank station er mere passende. På den måde vil du kunne spare penge og samtidig imødekomme dine kunders behov.

Du kan læse mere, og beregne dine optimale fragtpriser på leverings ydelser, på Danske-fragtpriser.dk